Frestemsin monipuolinen Shopify-verkkokauppa kattaa myynnin ohella myös tuotteiden jälkimarkkinoinnin, huollon ja rekisteröimisen. 

Pähkinänkuoressa:

Tavoite Frestems halusi rakentaa digitaalisen jakelukanavan sekä parantaa yrityksen sisäisiä prosesseja palvellakseen vaativia asiakkaitaan entistäkin paremmin.
Ratkaisu Crasman rakensi Frestemsille Shopify-alustaan pohjautuvan skaalautuvan verkkokaupan, joka huomioi tuotteen elinkaaren aina huoltoa myöten.
Tulokset Shopify on tehostanut ja selkeyttänyt koko yrityksen toimintaa sekä prosesseja.

 

Kotimainen Frestems valmistaa innovatiivisia tuotteita pelastus- ja ensihoitohenkilöstön vaativiin tehtäviin. Yritys pyrkii jatkuvasti kehittämään ja parantamaan tuotteitaan asiakaspalautteen sekä uusimman teknologian avulla. Looginen askel tällä polulla oli verkkokaupan perustaminen.

Tavoite: Digitaalinen jakelukanava myynnin, tuotehallinnan ja jälkimarkkinoinnin tehostamiseen

Frestemsin verkkokaupan päätavoitteena on palvella yrityksen nykyisiä kansainvälisiä asiakkaita paremmin sekä toimia uusien asiakkaiden houkuttajana. Yritys halusi tuoda tuotteidensa toiminnallisuudet aiempaa paremmin esille mm. animoitujen tuotevideoiden keinoin.

Verkkokaupasta haluttiin “lukittu”, eli ainoastaan asiakashyväksyntäprosessin läpikäyneet yritykset voisivat tilata tuotteita kaupasta.

Tuotetilausten ohella Frestems halusi järjestelmän palvelevan tuotteiden lakisääteistä huollattamista. Lisäksi tuotteisiin haluttiin QR-koodit, joiden avulla tuotteesta saa kätevästi lisätietoa tarvittaessa. Frestemsin tuotteet ovat monimutkaisia ja vahvasti säänneltyjä, ja siksi Frestemsin tulee aina tietää tuotteen lopullinen käyttöönottaja sekä tarjota tuotteilleen huoltopalvelu.

Ratkaisu: Kokonaisvaltaista tuotehallintaa Shopifyn avulla

Crasman toteutti Frestemsille Shopify-verkkokauppa-alustaan pohjautuvan B2B-verkkokauppakokonaisuuden ja päivitti yrityksen visuaalisen ilmeen. Verkkokaupan rakenne on modulaarinen ja kokonaan Frestemsin hallinnoitavissa. Frestems voi siis itsenäisesti hallita kaupassa näkyvien elementtien sijaintia, määrää sekä niissä näytettävää sisältöä.

Verkkokaupan käyttöliittymässä tuotteiden tilausmahdollisuus on ainoastaan valikoitujen asiakkaiden saatavilla. Tuotteista kiinnostuneen ostajan tulee siis ensiksi täyttää yritystietolomake, jonka jälkeen Frestems validoi yrityksen ja myöntää tilausoikeuden verkkokauppaansa.

Kirjautuminen mahdollistaa tarvittaessa eri hintatasojen esittämisen eri asiakasryhmille. B2B-myyntikanavan kautta Frestemsin työntekijät voivat helposti luoda tilauksia rekisteröidyille asiakkaille esimerkiksi messujen aikana. Myös tuotteiden huoltopalvelun tilaamien on kirjautumisen takana. Oston yhteydessä asiakas saa tiedot siitä, minne ja miten tuote tulee huoltoa varten toimittaa.

Loppuasiakkaan tunnistamisen ja takuuajan alkamisajankohdan haaste ratkaistiin tuoterekisteröinnin avulla. Jokainen tuote tulee rekisteröidä Frestemsin verkkokaupassa. Rekisteröinnin yhteydessä tulee ilmoittaa tuotteen sarjanumero sekä muut pakolliset ja tarvittavat yritystiedot.

Tulokset: Selkeämpiä prosesseja ja parempaa palvelua

Uusi verkkokauppa auttaa Frestemsiä palvelemaan asiakkaitaan monipuolisesti verkossa. Shopify on tuonut yrityksen prosesseihin selkeyttä, ja keskitetty tuotehallinta näkyy arjessa ajan säästönä. Verkkokauppatoteutus on helposti laajennettavissa, ja alusta mahdollistaa monipuolisen jatkokehityksen.

Kiinnostuitko? Haluatko kuulla lisää Shopifyn ominaisuuksista ja mahdollisuuksista? Ota yhteyttä!

 

Ota yhteyttä

 

Tomi Talas avatar