HubSpot CMS -verkkosivualusta vastaa markkinoinnin tarpeisiin ilman turhia monimutkaisuuksia. Tutustu HubSpot-verkkosivualustaan, jossa sinun ei tarvitse pyytää apua eikä tyytyä kompromisseihin. HubSpotilla ideasta matka valmiiseen on lyhyt, eikä maksa mitään.
HubSpot CMS sopii verkkosivualustaksi erityisesti aktiivista markkinointia ja inbound-myyntiä tekevälle yritykselle. Sen sijaan CMS Hub ei välttämättä ole paras valinta yritykselle, joka pitää verkkosivustoa pelkkänä käyntikorttina.
Tässä julkaisussa kerron, mikä HubSpot CMS Hub on ja mitä sillä voi tehdä. Olen avannut myös niitä hyötyjä, joita verkkosivuston siirtäminen CMS Hubiin tarjoaa.
Mikä on HubSpot CMS Hub?
CMS Hub on markkinoiden suosituimman markkinoinnin automaatiosovelluksen, HubSpotin, tarjoama sisällönhallintajärjestelmä. Sisällönhallintajärjestelmä eli CMS (= Content Management System) on yleistermi järjestelmälle, jonka päälle rakennetaan yrityksen verkkosivut ja blogi. Usein tähän järjestelmään liitetään myös lisäosien avulla sosiaalisen median työkaluja. Se tarjoaa perinteisen verkkosivualustan, mutta myös paljon muuta.
HubSpot CMS Hubista on monesta muusta verkkosivualustasta poiketen myös suora yhteys HubSpotin markkinoinnin automaatioihin ja ilmaiseen CRM:n.
HubSpot aloitti oman CMS-alustan kehittämisen 2016 ja julkaisi sen uutena tuotteena keväällä 2020. Sen jälkeen CMS Hubin kehitys on ottanut isoja harppauksia.
Mitä hyötyä markkinoinnille on siirtää verkkosivut HubSpotiin?
Näin perustelet itsellesi siirtymisen HubSpotiin:
- HubSpotin käyttöliittymä on hyvin helppo ja visuaalinen. Saat enemmän aikaan, kun voit keskittyä kikkailujen ja säätämisen sijaan sisältöön. Näet sivuille tekemäsi muutokset reaaliajassa ennen sivun julkaisua ja voit lisätä uusia elementtejä raahaamalla niitä valikosta drag&drop -tyylisesti. Ominaisuus tulee vakiona, etkä siksi tarvitse sivustoa hidastavia lisäosia.
- CMS Hubissa SEO eli hakukoneoptimointi on sisäänrakennettuna. Kun kirjoitat uusia sisältöjä tai suunnittelet isompia sisältökokonaisuuksia, sisäänrakennetut SEO-työkalut antavat sinulle vinkkejä siitä, miten voit parantaa sisältösi löydettävyyttä hakukoneissa.
- Asiakasdata ja sisällöt ovat samassa paikassa. Tämä mahdollistaa sen, että voit hyödyntää käyttäjien tietoja verkkosivustolla. “Smart content” eli älykkäät sisällöt parantavat konversioita ja sitoutumista, kun tunnistetuille kävijöille voidaan tarjota juuri heille merkityksellistä sisältöä oikeaan aikaan ilman lisäosia.
- Suora yhteys HubSpot CRM:ään mahdollistaa asiakkaiden paremman segmentoinnin. Suoran yhteyden avulla on mahdollista kerätä verkkohistoria suoraan asiakkaan tietoihin. Voit myös luoda automaattisia listoja käyttäytymiseen tai ostajaprofiiliin perustuen.
- Voit käynnistää automaatioita ja työnkulkuja käyttäjän liikkeisiin perustuen. Voit esimerkiksi lähettää tietystä aiheesta sähköpostin “Tiesitkö, että…”, kun asiakas käy kyseisen aiheen sivulla. Myös ilmoitukset uusista blogijulkaisuista voidaan lähettää automaattisesti halukkaille tilaajille.
- Voit hallita verkkosivujen, uutiskirjeiden ja somen sisältöjä keskitetysti yhdessä paikassa. Kun julkaiset HubSpotissa uutta sisältöä, voit markkinointiosion avulla jakaa tiedon suoraan sosiaalisen median kanaviin. Voit myös lukea ja vastata keskusteluihin HubSpotista. Säästät selvää aikaa. Lue lisää Marketing-osion ominaisuuksista.
- Integraatiot: Voit yhdistää HubSpotiin lähes minkä tahansa modernin sovelluksen. Monella sovelluksella on jo valmis integraatio HubSpotiin.
Näin perustelet siirtymisen johdolle:
- HubSpot CMS yhdessä markkinointiosion kanssa parantaa mitattavuutta. Tavallisten Google Analytics -raporttien lisäksi ROI ja muut tärkeät KPI:t ovat laskettavissa aina kampanjainvestoinneista kauppoihin asti – jopa asiakaskohtaisesti. Sinun ei tarvitse luopua Google Analyticsistä.
- Kustannustehokkuus paranee, kun monen eri järjestelmän käyttämisestä siirrytään yhteen alustaan.
HubSpot on loistava verkkosivu- ja julkaisualusta, kun yritys haluaa kasvaa ja tavoitteena on vähentää markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalvelun prosessien kitkaa.
Lisäksi HubSpot tarjoaa kattavan dokumentaation kehittäjille. Tämä tarkoittaa sitä, että jatkokehitys on helppoa. Tekeminen ei tapahdu “salassa” vaan kuka tahansa osaava asiantuntija voi luoda sivustolle uusia ominaisuuksia.
HubSpot CMS-alustan pääominaisuudet
- Visuaaliset ja helposti muokattavat verkkosivut
- Tehokkaasti konvertoivat kampanja- ja laskeutumissivut
- Älykkäät sisältöelementit rikastettuna CRM-datalla
- Blogi ja automaattiset ilmoitukset tilaajille
- Liidien tehokas konvertointi älykkäillä lomakkeilla, joita voidaan räätälöidä olemassa olevien tietojen perusteella
- Ajastetut julkaisut ja keskitetty sisällön hallinta
- Moderni tietokanta, jota voidaan käyttää myös valmiin rajapinnan kautta muista sovelluksista ja järjestelmistä
- Valmiit sivu- ja viestipohjat HubSpotin omasta kaupasta
- Live chat -työkalu ja keskitetyt keskustelut somekanavista ja yhteissähköpostista
- Laaja analytiikka ja raportointi
- Automaattiset raportit sähköpostilla johdolle
Oikeita esimerkkejä sivustoista, jotka käyttävät HubSpot CMS:ää verkkosivujen alustana:
Kurkkaa myös, mitä vinkkejä palmialaiset antavat markkinoinnin automaation käyttöönotosta.
Yhteenveto CMS Hub:n hyödyistä
HubSpot CMS Hub on enemmän kuin pelkkä verkkosivualusta. Se on osa HubSpotin laajempaa ekosysteemiä, jonka keskiössä on asiakas. Kun haluat vähentää kitkaa markkinoinnin, myynnin ja asiakaspalveluiden prosesseissa, datalla ja automaatioilla on iso merkitys.
HubSpotin CMS:ssä yhdistyvät automaatio, asiakasdata ja sisällöt. Sivustoa on helppoa muokata ja voit säätämisen sijaan keskittyä olennaiseen: asiakkaalle merkityksellisen sisällön tuottamiseen.
Voimme joko siirtää nykyisen sivustosi HubSpotiin tai voimme suunnitella sivustolle kokonaan uuden rakenteen ja ilmeen teidän tarpeidenne mukaan.
Jos harkitset oman sivustosi siirtämistä HubSpotin alustalle, saat meiltä myös maksuttoman sparrauksen sivuston siirtoon liittyen. Ole yhteydessä niin keskustellaan lisää.