Sisältöstrategia ja sisällöntuotanto

Laadukas ja kiinnostava sisältö on digitaalisen markkinoinnin kulmakivi.

growth
Henkilö seisoo tien vieressä ja selailee matkapuhelintaan.

Hyvin kirjoitettu ja käyttäjää kiinnostava sisältö rakentaa luottamussuhdetta, sitouttaa asiakkaan ja ohjaa hänet yrityksen ostopolulle. Siksi teknisesti hyvin toteutettu verkkosivu ei riitä houkuttelemaan kävijöitä sivustolle, sillä hakukoneet painottavat hakutuloksissa tasokasta sisältöä ja yleistä käyttökokemusta.

Strategia ohjaa sisällöntuotantoa

Sisältö ei ole itseisarvo eikä sitä kannata lähteä tuottamaan vain sisällön luomisen takia. Parhaat tulokset saavutetaan kehittämällä sisältöstrategia, joka toimii punaisena lankana kaikelle tuotetulle materiaalille.

 

Sisältöstrategia määrittelee muun muassa yrityksen ostajapersoonat, julkaisualustat sekä materiaalien julkaisuaikataulun. Noudattamalla sisältöstrategiaa yritys voi saavuttaa pitkällä aikavälillä merkittäviä etuja.

Tavoita asiakkaat eri kanavissa

Sisällön tuottaminen voi olla raskaskin prosessi, joten materiaaleja kannattaa kierrättää eri kanavissa. Usein julkaisualusta määrittelee, millaista sisältöä sinne voi tai kannattaa luoda, mutta pienillä muokkauksilla materiaaleja on mahdollista hyödyntää monipuolisesti.

 

Testaaminen onkin tärkeää, sillä Facebookissa toimivaksi havaittu sisältö ei välttämättä kerääkään klikkauksia LinkedInissä.

kamera

Sisältöjä voivat olla esimerkiksi

  • blogipostaukset
  • ladattavat materiaalit
  • tiedotteet
  • sosiaalisen median päivitykset
  • videotuotannot
  • infograafit
  • chatbotit
  • podcastit

Ota yhteyttä!

Tilaa Crasmanin uutiskirje