Käyttäjälähtöisessä suunnittelussa ei riitä, että suunnittelijan mielestä toteutus on toimiva, vaan ratkaisujen tulee perustua todellisten käyttäjien tarpeisiin.
Käyttäjän suoriutumisen perusteella voidaan arvioida palvelun laatua ja toimivuutta.
Kyselyillä on mahdollista saada hyvinkin kattavaa määrällistä tietoa käyttäjien tarpeista.
Haastatteluiden avulla käyttäjiltä voidaan kerätä yksityiskohtaisemmin tietoja heidän tarpeistaan ja toiveistaan palveluun liittyen.
Analytiikka ja käyttöön perustuva data täydentävät käyttäjiltä suoraan saatuja tietoja ja auttavat palvelun kehittämisessä.
Käyttäjälähtöinen suunnittelu perustuu käyttäjän asettamiseen keskiöön sovellusta, palvelua, kokemusta, esinettä tai asiaa suunniteltaessa. Käytännössä suunnittelija ottaa huomioon käyttäjän toiveet ja tarpeet läpi suunnitteluprosessin ja huomioi käytettävyyden saavutettavuuden vaatimukset. Käyttäjälähtöisesti suunniteltu lopputuote on helppokäyttöinen ja käyttäjälleen hyödyllinen.
Positiivinen käyttökokemus jättää asiakkaalle muistijäljen, joka vaikuttaa hänen ostopäätöksiinsä myös tulevaisuudessa ja synnyttää suoraan liikevaihtoa. Hyvä suunnittelu todella näkyy viivan alla.
Projektin aluksi tehty selvitys käyttäjien tarpeista ei takaa laadukasta käyttäjäkokemusta enää kuukausien saati vuosien päästä palvelun lanseeramisesta
Crasmanin suunnittelu perustuu projektin alusta alkaen käyttäjän tarpeiden palvelemiseen sekä jatkuvaan kehittämiseen, jotta asiakkaille voidaan aina tarjota paras mahdollinen käyttökokemus.
Haluatko kuulla lisää käyttäjälähtöisestä suunnittelusta ja Crasmanin suunnittelupalveluista?
Täytä yhteydenottolomake tai ole suoraan yhteydessä Anuun tai Tomiin.
Business Development Manager
tomi.talas@crasman.fiCopyright @2024 Crasman