Verkkokaupankäynti ja digitaalisen myynnin kasvattaminen ovat Crasmanin vahvinta osaamisaluetta. Toteutamme sekä B2B- että B2C-verkkokauppoja ja -tilauskanavia. Voimme olla apuna aina liiketoiminnan suunnittelusta palvelumuotoiluun ja tekniseen toteutukseen sekä jatkokehitykseen. Toteutukset tehdään moderneja, kuratotuja teknologioita hyödyntäen.
B2C-verkkokauppaan ryhdytään monenlaisista lähtökohdista. Toisinaan yrityksen koko liiketoiminta tapahtuu verkossa, joskus taas B2B-yritykset päättävät laajentaa tarjoamaansa myös kuluttajille ja useimmiten se on jatke kivijalkakaupalle.
Olipa lähtökohta mikä tahansa, parhaimpia B2C-verkkokauppoja yhdistää mielestämme hyvä löydettävyys, helppo ja miellyttävä käyttökokemus, laadukkaat ja visuaaliset tuotetiedot, nopeus sekä vaivaton maksaminen.
Verkkokauppaa perustettaessa yhteistyömme käynnistyy asiakkaan kanssa lähtötilanteen ja tavoitteiden kartoituksesta. Analysoimme tavoitteita, kilpailijakenttää, myytäviä tuotteita, ostajaprofiileja ja käyttäjien tarpeita. Samalla selvitämme verkkokauppaan liittyviä taustaprosesseja, -järjestelmiä ja logistiikkaa. Paras mahdollinen toteutustapa ja verkkokaupan teknologia valikoituu näiden selvitysten pohjalta.
B2B-verkkokauppa keskittyy palvelemaan yritysasiakkaita. Usein ensimmäinen tavoite on kanavoida pienet, mutta työllistävät tilaukset ja palvelupyynnöt verkkoon. Monelle jälleenmyyjälle ja asiakkaalle jo saatavuus- ja hintatietojen saaminen verkosta on suuri apu.
Seuraavat askeleet verkkokaupan suuntaan ovat tilaaminen verkosta ja maksaminen laskulla. Asiakkaista ja toimialasta riippuu, onnistuuko muiden maksutapojen lisääminen joustavasti vai vaaditaanko siihen toiminnanohjausjärjestelmien yhteensovittamista. Hyvä B2B-verkkokauppa vapauttaa myyjien ja asiakaspalvelijoiden aikaa esimerkiksi uusmyyntiin ja palveluiden kehittämiseen.
Crasman tarjoaa monipuoliset ratkaisut yritysten väliseen kauppaan. Työmme käynnistyy asiakkaan liiketoimintaan ja asiakasprofiileihin perehtymisestä, verkkokaupan ja siihen kytkeytyvien prosessien hahmottamisesta ja sopivan toteutustavan suunnittelusta.
Business Development Manager
tomi.talas@crasman.fiCopyright @2024 Crasman
Privacy Policy